Friday 17 May 2013

Light Shoot software yang menyediakan fungsi yang multiple untuk print screen




Assalamualaikum, baiklah kali ini saya nak share satu software yang di gunakan untuk print screen atau dalam bahasa melayunya cetak skrin ..

Software yang saya maksudkan ialah LightShoot screen capture tool
yang di gunakan sendiri oleh diri saya..

Saya mengatakan Software ini menyediakan fungsi yang multiple kerana sememangnya benar .

Antara fungsi-fungsi yang di sediakan oleh LightShot adalah seperti berikut:


  • - membolehkan pengguna men share gambar yang di ambil pada screen ke facebook ataupun twitter.
  • - membolehkan pengguna menghantar gambar yang di ambil pada screen melalui email.
  • - menyediakan fungsi pencarian similar image di google ataupun tineye.
  • - menyediakan fungsi print.
  • - menyediakan fungsi kepada pengguna sama ada ingin menyimpan ataupun terus mengupload  gambar    
  •   ke laman web LightShot.
  • - menyediakan fungsi kepada anda untuk melakukan copy picture.
  • - Dan yang terakhir sekali menyediakan fungsi kepada pengguna untuk mengedit gambar yang di ambil pada skrin di laman web LightShot. 


Ok . sampai sini sahaja perkongsian saya, jika anda berminat untuk menggunakan software print screen ini. Boleh la ke laman web ini http://prntscr.com kemudian tekan butang download pada bhagian kanan atas kemudian pilih samaada untuk sistem pengoperasian windows ataupun mac.


ataupun tekan butang download ini:


atau  

ANDA DI ALU-ALUKAN UNTUK SHARE.

   

No comments:

Post a Comment